Jestli nakonec zákazník dokončí nákup na e-shopu, závisí na mnoha faktorech. Jedním z důležitých rozhodovacích parametrů je i možnost volby plateb. Nabízíte jen platbu předem na účet nebo na dobírku? Zbytečně se připravujete o zákazníky, kteří preferují jiný typ plateb, ať už mají jakékoliv důvody. Třeba že nechtějí utrácet za dražší dobírku, nemají přístup do on-line bankovnictví nebo preferují rychlou platbu kartou. 

V případě plateb, které se nemusí platit hned, riskujete, že si zákazníci nákup rozmyslí a nezaplatí. U nevyzvednuté dobírky navíc nepřijdete jen o zakázku, ale i o zaplacené poštovné. 

Pokud chcete mít fungující, uživatelsky přívětivý e-shop, umožněte svým zákazníkům i rychlé on-line platby, které zvýší pravděpodobnost, že zákazník objednávku dokončí jejím zaplacením.  K tomu potřebujete platební bránu, která umožňuje různé druhy plateb. 

Vybrat platební bránu, která bude vyhovovat potřebám vašeho e-shopu na Shopify i vašim zákazníkům není jednoduché. Shopify propojíte například s GoPay nebo Stripe, zákazníci u vás mohou nakupovat i přes Apple Pay. Na co se zaměřit při výběru nejvhodnějšího řešení?

Různé druhy plateb na Shopify na jednom místě

Platební brána sdružuje různé druhy platebních metod: platbu kartou, online bankovní převod, mobilní platby, elektronické peněženky, platby kryptoměnami atd. Výchozím poskytovatelem plateb Shopify je PayPal. Nicméně si můžete vybrat z několika platforem třetích stran, které se dají do Shopify integrovat. Co to znamená? Po dokončení objednávky je zákazník přesměrován na zaplacení k externímu poskytovateli plateb a po platbě zpátky do e-shopu na souhrn a potvrzení objednávky. 

Podle čeho vybrat nejvhodnější platební bránu na Shopify?

  1. Náklady 
    Ve většině případů se jedná o nástroj třetí strany, proto je tato služba obvykle zpoplatněna. Základní je poplatek za jednotlivé transakce. Neobvyklé nejsou ale ani poplatky za aktivaci brány, její vedení nebo monitoring. Poskytovatelé platebních bran odvíjí často své poplatky od výše měsíčního obratu, počtu plateb či typu použitých karet. 
  1. Rychlost výplaty
    Při výběru by neměla rozhodovat pouze cena a poplatky za transakce, ale také doba, za kterou se peníze dostanou k vám. Jsou poskytovatelé, kteří přijaté peníze posílají obratem na váš účet, ale jsou i tací, co vyplácí třeba i po týdnu. 
  1. Rozsah poskytovaných služeb
    Ujasněte si, které druhy plateb budete využívat. Každý poskytovatel nabízí jiné balíčky. 
  1. Funkčnost na Shopify
    Ověřte si, že vybraná platební brána bude kompatibilní se Shopify.

Platební brána Stripe 

Jde o jednu z nejhodnotnějších fintech firem světa, která má za sebou obrovský kapitál. Stripe založili v roce 2009 bratři Patrick a John Collisonovi. Do České republiky byla jejich platební brána Stripe oficiálně uvedena až v roce 2020, ale brzy se stala velmi oblíbenou službou.  Přes platformu se dá v současnosti platit s více než 135 měnami a nabízí desítky platebních metod

Výhody platební brány Stripe 

Pokud si pro svůj e-shop na Shopify zvolíte Stripe, čeká vás rychlá on-line registrace, ověření účtu zdarma a jednoduchá, intuitivní administrace. Jaké jsou její další plusy?

  • Řeší platby na webu i v obchodě
    Provozovatelé e-shopu a kamenného obchodu ocení, že Stripe se postará nejen o on-line transakce na webu, ale i o bezhotovostní platby kartou přes terminál na prodejně.
  • Je bez zbytečných měsíčních nákladů
    Oproti konkurenčním platformám neplatíte za Stripe paušální poplatky. Platíte jen za uskutečněnou platbu. Což prodejcům, kteří mají minimální objem objednávek, může usnadnit výběr.
  • Přizpůsobíte si ji na míru
    Dalším plusem platformy je, že si můžete vytvořit vlastní vzhled uživatelského rozhraní, který zapadne do celkového designu webu.
  • Je bezpečná
    Společnost klade také velký důraz na bezpečnost, kterou zajišťuje pomocí služby 3D Secure. Brána je schopna v reálném čase rozpoznat podvodnou transakci, čímž vám ušetří problémy i případné poplatky za navrácenou transakci. Identifikaci podezřelých transakcí si můžete sami nakonfigurovat díky funkci Radar. 
  • Má dobře fungující podporu
    Pokud se objeví problém nebo si nebudete vědět rady, můžete se obrátit na pohotovou zákaznickou podporu. Kromě FAQ umožňuje i chat, e-mail, telefon – vše s rychlou odezvou. Nevýhodou je, že je podpora zatím jen v angličtině, což se ale v budoucnu snad změní. 
  • Je v češtině 
    Zákazníky cizí jazyk nezaskočí. Platební brána, která se jim zobrazí po provedení objednávky, je plně lokalizována do českého a slovenského jazyka.

Chytré funkce šetří čas 

Moderní platební brána by měla umět víc než jen umožnit zákazníkovi platbu. Občas se zákazníkovi platba nezdaří, někdy ji bude chtít stornovat, někomu se nechce při opakovaných platbách vyplňovat stále stejné údaje. Tohle všechno platforma Stripe zvládne díky užitečným funkcím: 

  • Opakované platby, zapamatování karty
    Stripe umožňuje platby opakovat a uložit si kartu pro příští nákupy, což je v případě předplatného neocenitelná vychytávka. Opakované platby se dají přirovnat k trvalému příkazu k úhradě, který je strháván z platební karty.
  • Refundace plateb
    Tuto možnost využijete pro vrácení platby za zboží či služby, které vám zákazník vrátil ve 14denní lhůtě, nebo mu potřebujete vrátit peníze nedodané zboží/službu. 
  • Storno platby
    Tuto funkci využijete v případě, že byla stornována ještě nezaplacená objednávka.
  • Restart platby 
    Pokud se zákazníkovi nepodařilo dokončit platbu hned napoprvé, umožní mu platební brána opakovat platbu s využitím jiné platební karty nebo jiné platební metody.
  • Urgence platby 
    Pokud zákazník neuhradí objednávku do data splatnosti, máte možnost získat odkaz na dosud nezrealizovanou platbu. Ten poté e-mailem pošlete rovnou zákazníkovi s žádostí o úhradu.
  • Expirace platby
    Díky nastavení expirace platby hned víte, jestli platba proběhla. Lhůtu pro zaplacení je možné nastavit podle vašich preferencí. Když nebyla objednávka uhrazena, máte možnost blokované zboží prodat dalšímu zákazníkovi.

Stripe má důvěru firem po celém světě 

Platební bránu Stripe nepoužívají jen malí obchodníci nebo bezejmenné firmy.  Její obliba stoupá i mezi světoznámými firmami. Na svém e-shopu ji má nasazenou např. Adidas nebo Booking. Pokud jste využili služby na Spotify nebo Uber, setkali jste se s ní v praxi.  

Chcete pro svůj e-shop získat všechny výhody, které platební brána Stripe nabízí?  Kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme s její implementací.

Zanechat komentář