Marketingové e-maily jsou skvělým nástrojem k budování vztahu se zákazníkem i zvýšení tržeb. Potenciál e-mailingu navíc rok od roku roste. Shopify proto do této oblasti investuje a svým uživatelům nabízí nové funkce i možnosti integrace. Jaké jsou ty nejčerstvější?
Shopify umožňuje integraci s populárními e-mailingovými klienty Mailchimp, Omnisend nebo Klaviyo. Tím to ale zdaleka nekončí – v App Store aktuálně najdete na 175 doplňků, které kromě zasílání e-mailů zvládnou také SMS kampaně nebo sběr kontaktů. Nově k nim přibyla také aplikace české platformy Ecomail.
Kromě toho na počátku pandemie spustilo Shopify vlastní e-mailingový nástroj Shopify Email, který neustále vylepšuje.
Shopify Email: nové funkce i ceník
Aplikace Shopify Email spatřila světlo světa přede dvěma roky. Nativní doplněk Shopify nabízí nejdůležitější emailingové funkce přímo v prostředí Shopify administrace. Neřešíte tak žádné složité integrace ani migraci kontaktů. Díky přehlednému rozhraní a cenové dostupnosti si Shopify Email brzy získal oblibu – dnes tak aplikaci využívá již více než půl milionu obchodníků. Příjemnou novinkou pro uživatele je nedávná změna cenové politiky aplikace. Díky ní můžete nově v rámci všech Shopify tarifů rozeslat měsíčně až 10 000 e-mailů, a to zdarma. Pokud potřebujete e-mailů zaslat více, každá tisícovka zpráv nad rámec vás vyjde na 1$ (22 Kč).
Shopify na rozvoji svého e-mailingu neustále pracuje a nyní oznámilo dvě nové funkce, které potěší srdce každého marketéra. Jde o zasílání automatických e-mailů a pokročilou segmentaci zákazníků.
Nová funkce automatizace vám umožní vytvářet automatické maily, které vám pomohou udržet kontakt se zákazníkem a reagovat na jeho chování. Snadno tak vytvoříte uvítací e-maily pro nové odběratele, motivujete spotřebitele k dalšímu nákupu nebo navážete dialog s dlouho neaktivními kontakty. Vytvořit si však můžete i vlastní scénaře.
Efektivnější cílení komunikace zajistí nové možnosti segmentace. Tvorba segmentů je velice intuitivní a nevyžaduje žádné kódování. Pomocí parametrů jako útrata zákazníka nebo datum poslední objednávky jednoduše vytvoříte okruh zákazníků, kterému hodláte zaslat speciální nabídku. Díky podpoře logických operátorů můžete parametry dokonce kombinovat, což umožňuje opravdu přesné cílení. Segmenty jsou navíc dynamické, takže se jejich velikost automaticky mění podle chování zákazníků.
Podpora platformy Ecomail
Další příjemnou novinkou je možnost integrace s populární českou e-mailingovou platformou Ecomail. O propojení se postará jednoduchý doplněk, který je ke stažení na Shopify App Store.
Ecomail nabízí řadu komplexních marketingových funkcí a pokročilou segmentaci zákazníků. Zvládá i tvorbu dynamického obsahu zpráv, takže můžete odběratelům zasílat e-maily s personalizovaným obsahem. Program je k dispozici samozřejmě v češtině, na rozdíl od konkurenčního Mailchimpu navíc zvládá i skloňování českých jmen. Oceníte ho i při tvorbě automatických e-mailů nebo SMS kampaní.
Oproti zahraničním konkurentům vás také vyjde o poznání levněji. Pro srovnání – za měsíční provoz Ecomailu s databází o 5000 kontaktech zaplatíte ve standardním tarifu 780 Kč, u Mailchimpu dáte za obdobný tarif více než dvojnásobek (90$/1984 Kč). A pokud si chcete funkce Ecomailu nezávazně otestovat, firma nabízí i bezplatný 30denní trial.
Přečtěte si více i o dalších českých aplikacích pro Shopify.